Direktlänk till inlägg 21 april 2009

Morning of the Battle

Av Lisbeth - 21 april 2009 07:52

Nej jag läser inte andras bloggar - har inte tid... Jag brukar dock varje dag kika på ett par vänners hemsidor och glädjas åt nyheter om triviala saker, valpar, familj och sådant, samt någon gång kommentera. Goda vänner har uppmärksammat att hån- och förnedringsbloggen har försökt ett nytt grepp - i frustration över att ingen bryr sig om den längre? Två inbördes beundrande som tror att de kan hunsa med folk - vana från yrkes livet? - med anspelningar på boklig lärdom har tagit sig före att koppla mig person till The Battle of Agincourt. Eftersom fiffigheten är lite svår att följa, även för den ena parten - skulle meddelas rent privat - så får man väl gissa då...


Det får bli Shakespeare och Henry V - barden har ju varit aktuell i bloggen - och då kungens tal före slaget: "We few, we happy few, we band of brothers"...


Men medge att tavlan är vacker!

 
 
Anita

Anita

21 april 2009 08:17

Gomorron Lisbeth! Jag håller verkligen med dig att tavlan är vacker! Jag väntar med spänning på berättelser om den forna collien som kommer från moderlandet England...eller hur var det nu du skrev tidigare...Irland! Det var faktiskt en sak som jag inte visste om utan alla har ju haft tron att det är från Scotska höglandet den kommer från begynnelsen. Nåja, nöjd med mina collies är jag i alla fall och vi planerar vallning i sommar med dem.
Ha en underbar vår önskas från ett snörikt Piteå!

http://www.spireans.se

 
Ingen bild

tant Karin

21 april 2009 08:51

Din hänvisning till kung Henrinks tal är ju helt fantastisk.Hats off!

 
Ingen bild

Maud med sockertopparna

21 april 2009 09:46

Tassar inte så ofta omkring och kikar i bloggar men din blogg är så unik att man uppskattar klokskapen av det du skriver. F bloggen har jag inte ens tänkt en tanke på att kika in på. Klarar mig bra ändå. Jag försöker att ta till det som jag blir glad av och förgylla min dag på ett munter sätt.
Kram på dig(Lisbeth) som med klokskapen står ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 25 februari 2010 16:24


Nytt collierelaterat på http://ulvus.bloggplatsen.se/

Av Lisbeth - 5 januari 2010 22:12


   ... med underbar collie... Ingledene She Bounds To Love 2 certifikat  11 månader! ...

Av Lisbeth - 4 januari 2010 13:22

.. ang nedanstående inlägg. Collie har tillhört SBK sedan 1942.. Den 28 maj 1967 samlades collieintresserade i Dalsjöfors hemma hos Anna-Lisa och Bertil Risinger för att diskutera bildandet av en collieförening. Närvarande: Brita Rosengren, Arne Jons...

Av Lisbeth - 3 januari 2010 10:12


Ur historikens djup framkommer frågan om collies specialklubbstillhörighet (liksom flera andra SBK-rasers; schäfer, dobermann...) Den har varit på tapeten flera gånger under årens lopp. Bl.a. årsmötet 1980 då frågan lite diffust bordlades och utmy...

Av Lisbeth - 28 december 2009 13:47


     ... och särskilt då jag...   Den här 6-veckors obetalbart söta och vädjande collietösen är uppfödd hos kennel Seabound' s och heter passande nog Seabound' s Love Love Love... Man blir helt förbi av hjärtenupenhet! Och stamtavlan innehåll...

Ovido - Quiz & Flashcards