Alla inlägg den 10 april 2009

Av Lisbeth - 10 april 2009 14:55

Mera olja av Wright Barkers.



Collieovännerna håller en hån- och förnedringsblogg med nästan samma namn. I portalinlägget står att bloggen är skapad av fyra collievänner "vilka troligtvis till sin död" kommer att hävda att collien är en brukshund...



Det låter ju överspänt och oroande - varför gör man allt så djefla märkvärdigt? Det går ine att ta dessa människor på allvar... Tragiskt nog verkar för ögonblicket min ovärdiga person vara bloggens Main Attraction! Kan tänka mig många fler och mer inspirerande objekt...



Trist att åvägabringa tesen angående collie som brukshund i skrift istället för i praktiskt arbete. Så sluta upp med det och gå från ord till handling! Förslagsvis: träna för appellklass, det är det roligaste som finns! Appellklass är något som praktiskt taget varje hund och ägare skulle klara av. Jag och min hund blev en gång i tiden DM-mästare i just akl i Upplandsdistriktet. Stolta stunder! Året därpå erövrades DM-silver i sök!
Sökträning och tävling är mycket kul och bör passa den människovänliga och intelligenta collien. (Jag antar att ni har hund och just den rasen?)



Det är bara att sätta igång! Jag vet inte vilka ni är eller var ni bor - inom 10 mil från Stockholm? Behövs sökfigurant, tips, stöd och uppmuntran så ska jag tänka på saken!

Ovido - Quiz & Flashcards