Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Lisbeth - 1 maj 2009 13:45

Annette, en god vän som föder upp labrador och (tidigare) bullterrier) mailade följande tänkvärda synpunkter ang MH, publiceras med vederbörligt tillstånd. Tror det sammanfaller mycket med hur jag och många andra ser på det hela:
"Hej Lisbeth!

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka i MH-frågan...... Jag tycker ju iof att MH är jättespännande för att se hur ens hund reagerar i olika situationer-och att se om ens egen uppfattning av hunden i fråga stämmer. Men risken finns ju att avelsbaserna utarmas ännu mer, det känns som vi har tillräckligt mycket tester od. redan nu. Och jag undrar verkligen hur SBK ska klara av att testa fler hundar, redan nu är det ju jättesvårt att komma med om man har en ras av icke brukshundsras att få testas. Jag har försökt (men kanske inte så överdrivet ihärdigt) att både beskriva labbarna och bullarna, men inte fått kommit med."

Ovido - Quiz & Flashcards