Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Svenskfödd världsvinnare - igen!

Av Lisbeth - 8 oktober 2009 17:44

  

Dagens stora nyhet från Bratislava WDS! Idag gick collien. Ann-Marie & Alan Lindh-Stausholm från Danmark hade anmält sin INT DKCH NORDW-07 SW-08 STEADWYN MOCCAMINT som blev WORLDWINNER-09. Mocca är TREDJE generation på mödernet som vunnit denna titel och den femte av Anja Ejerstads uppfödning.JUNWW-00 SEABOUND'S SHE 'S IN FASHION, är mormor (Micaels uppfödning, Anja och Micael äger henne tillsammans.) Förra årets världsvinnare INT N DKCH WW-08 STEADWYN FASHION N' PASSIONS är mor. Dessa Världsvinnare har Anja Ejerstad fött upp: INT N DKCH WW-90 STEADLYN SHOW STOPPER/INT NCH NW-94 WW-98 STEADWYN STAGECRAFTINT/ MC & SM & GiCH AMSDWW-02 WW-02 STEADWYN GOLDEN DAZZLER/INT DK NCH WW-08 STEADWYN FASHION N' PASSIONS och nu INT DKCH NORDW-07 SW-08 STEADWYN MOCCAMINT. Det är egentligen helt enastående! STOR ELOGE till Ann-Marie & Alan ha som skött om Mocca från 8 veckors valp på bästa möjliga sätt. Man kan tänka sig att Anja är jätteglad och tycker att det känns skönt att återigen Steadwyn uppfödning hållit flaggan i topp. Det är också tänkvärt att collien, som här i Sverige av många anses som en så utsatt ras, internationellt i hårdast tänkbara konkurrens visar sin höga klass.

 
 
Ingen bild

Marianne

8 oktober 2009 18:53

Jubel och GRATTIS till alla inblandade. Vilken välförtjänt lycka för er alla!!

 
Ann-Kristin

Ann-Kristin

8 oktober 2009 22:09

STOORT GRATTIS till Anja. Steadwyn collies visar återigen i stora sammanhang att de gång på gång håller toppkvalité.
Jättegrattis även till ägarna Ann-Marie, Allan och Tomas.

Ann-Kristin

http://www.cantera.info.se

 
Micael

Micael

8 oktober 2009 22:28

Hej

Det är helt fantastiskt!
Mina varmaste gratulationer till uppfödaren och ägarna.
//Micael

http://www.seabounds.com

 
Ingen bild

Berit

9 oktober 2009 09:59

Fantastisk framgång! Till Lykke!

 
Anja

Anja

9 oktober 2009 20:05

JÄTTETACK & KRAM till er.
Mina närmaste och innerliga vänner.
De är NI som alla åren stått mig nära och det är ni som stöttat mig i mina visioner om aveln. Både i viveln och i det rätta att göra som min egen "magkänsla " känt att detta kan bli riktigt bra. Oftast bollandet med er har blivit rätt.
När jag fick denna otroliga kull med 6 valpar efter INt DK N CH Lakefield Lars Of Liable sa jag redan då att denna kull är UNIK till mina ev valpköpare. Det blev inga flera kullar efter Lars även om hans kvaliteer skulle ha behövts framförallt i svensk collieaveln.
Men nu är hans barn WW vinnare och redan JUNWW-08 på Golden Mist kennel och likaså hans kullsystrar gjort sig
oerhörda framgångar. Även min egen Fire Caster ocfh hans kullbror Steadwyn Flame Flatter har fått sina cert och fina placeringar.
Intressant att tiklinjen Steadwyn /Seabounds som Micael haft ett stort inflytande på är att Steadwyn med olika fäder har blivit som vi önskat. Likaså med mina finska, danska uppfödarvänner.
Tänk vad roligt det är att samarbeta och nå framgångar då hundarna är oerhört trevliga och framförallt friska.
Stort kram till er alla
Anja.



http://www.steadwyn.se

 
Ellie

Ellie

10 oktober 2009 18:16

Åh, min mormor och morfar hade två såna hundar när jag var liten. Helt sjukt fina är dom! :)

http://estella.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

11 oktober 2009 22:56

Nyss hemkommen från en veckas solsemester och så glädjande att få läsa detta idag! Det värmer i mitt colliehjärta. STORT GRATTIS till uppfödare och ägare!

http://collieforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 25 februari 2010 16:24


Nytt collierelaterat på http://ulvus.bloggplatsen.se/

Av Lisbeth - 5 januari 2010 22:12


   ... med underbar collie... Ingledene She Bounds To Love 2 certifikat  11 månader! ...

Av Lisbeth - 4 januari 2010 13:22

.. ang nedanstående inlägg. Collie har tillhört SBK sedan 1942.. Den 28 maj 1967 samlades collieintresserade i Dalsjöfors hemma hos Anna-Lisa och Bertil Risinger för att diskutera bildandet av en collieförening. Närvarande: Brita Rosengren, Arne Jons...

Av Lisbeth - 3 januari 2010 10:12


Ur historikens djup framkommer frågan om collies specialklubbstillhörighet (liksom flera andra SBK-rasers; schäfer, dobermann...) Den har varit på tapeten flera gånger under årens lopp. Bl.a. årsmötet 1980 då frågan lite diffust bordlades och utmy...

Av Lisbeth - 28 december 2009 13:47


     ... och särskilt då jag...   Den här 6-veckors obetalbart söta och vädjande collietösen är uppfödd hos kennel Seabound' s och heter passande nog Seabound' s Love Love Love... Man blir helt förbi av hjärtenupenhet! Och stamtavlan innehåll...

Ovido - Quiz & Flashcards