Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Fårvallning på Steadwyn

Av Lisbeth - 25 juli 2009 15:19

Ett mycket stort intresse var det för fårvallning. På Steadwyn-mästerskapet kunde ägarna till Steadwyns och några få utifrån få pröva om instinkterna är kvar. Anja:- Min goa uppfödarkollega Marianne Hansson kom med fyra av sina får på torsdag och fredag. Kön till detta var lång båda dagarna. Väldigt många visade redan från början de rätta anlagen och vallade som tusan!

 
 
Ingen bild

Johan N.

26 juli 2009 00:45

Vill bara skicka en eloge till Anja E. för detta initiativ. Jag har sagt det på Collieforum och säger det igen: Jag tror Anja är en klok person. Och jag menar det.
Olika åsikter i fråga om MH kan man ha men det handlar aldrig om bristande respekt för andra människor, det kan vara viktigt att tänka på.

 
Ingen bild

tant Karin

26 juli 2009 12:45

jag inte bara TROR, jag VET att Anja är en såväl i avel kunnig som i samma ämne klok person!

 
Ingen bild

Helen

21 oktober 2009 17:28

Hej vad glad jag blev när jag satt och googla på fårvallning och det här dök upp :)
Jag har själv en collie hane från Ässtorp´s kennel som jag vallar med. Både jag och han "Dennis" tycker att det är superroligt :) och det går kanonbra....

Roligt att även Anya, som föder upp så fina collien och många fler med henne, tar vara på colliens egenskaper.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 25 februari 2010 16:24


Nytt collierelaterat på http://ulvus.bloggplatsen.se/

Av Lisbeth - 5 januari 2010 22:12


   ... med underbar collie... Ingledene She Bounds To Love 2 certifikat  11 månader! ...

Av Lisbeth - 4 januari 2010 13:22

.. ang nedanstående inlägg. Collie har tillhört SBK sedan 1942.. Den 28 maj 1967 samlades collieintresserade i Dalsjöfors hemma hos Anna-Lisa och Bertil Risinger för att diskutera bildandet av en collieförening. Närvarande: Brita Rosengren, Arne Jons...

Av Lisbeth - 3 januari 2010 10:12


Ur historikens djup framkommer frågan om collies specialklubbstillhörighet (liksom flera andra SBK-rasers; schäfer, dobermann...) Den har varit på tapeten flera gånger under årens lopp. Bl.a. årsmötet 1980 då frågan lite diffust bordlades och utmy...

Av Lisbeth - 28 december 2009 13:47


     ... och särskilt då jag...   Den här 6-veckors obetalbart söta och vädjande collietösen är uppfödd hos kennel Seabound' s och heter passande nog Seabound' s Love Love Love... Man blir helt förbi av hjärtenupenhet! Och stamtavlan innehåll...

Ovido - Quiz & Flashcards