Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Lisbeth - 19 juli 2009 22:14

Var på utställning i helgen, på ett sportfält i Köping. Inte så trångt men ändå höll man uppsikt... vi kryssade försiktigt mellan ringarna, mina små västgötaspetsar och jag. Det var många stora raser med lite småfarligt rykte; 33 rottweiler, 25 cane corso, 12 dogo argentino... dessutom var det tydligen en american staffordshire special på området, vi såg en skylt med Am Staff och många imponerande bredmynta hundar. De var fromma som lamm... Aktar dock mina hundar noga för att komma i närheten!
Men inget gurgel, morr eller minsta incident från de hundar som media skulle buntat ihop som kamphundar..
Så hamnade vi vid vår ring, efter en stund upptäcktes collieringen tvärs över gången! Var precis på väg att gå och kika då rammelbuljong bröt ut, tre eller fyra collie brakade ihop – tussarna yrde men ingen blodvite uppstod. Jag blev så paff för jag har aldrig sett collies på detta vis.
Collie fick vara för mig den dagen. Det var liksom inte läge att gå dit... Eller var det bara en dum tillfällighet?

Ovido - Quiz & Flashcards