Direktlänk till inlägg 10 mars 2009

OBS! Varning....

Av Lisbeth - 10 mars 2009 16:04

Enligt inkommen uppgift: "att det nu lagts ut på Collieforum, att den som skvallrar vad vi pratar om därinne ska tilldelas varning..
Det måste tydligen vara topsecret,.,,uups vart är detta på väg..
Tystnaden gäller tydligen inte alla forumets deltagare, då man tog sig för att anmäla XX till CS för att h*n skrev " Intressant Blogg".
Ja, jag är ine med i något collieforum, men visst ryser man! Arma människor... Vilken miljö det har blivit i den här nobla rasen!***Ulvusblogen är uppdaterade angående Saken + fin colliebild på en av rasens storheter. Det är sådant jag vill hålla på med, inte vada omkring i en Kafkaliknande atmosfär av angiveri och snokande. Fy vad trött jag är på det här! Vad är det för fel på folk?

 
 
Ingen bild

Nilla

10 mars 2009 16:21

NÄÄÄEE skämtar du??

Det verkar ju inte klokt! Men det är ju klart, jag dikuterades ju på ett av Skv:s styrelse möte som ett problem, så inget förvånnar mig i hunderiet längre!!

 
Ann-Sofie Isaksson

Ann-Sofie Isaksson

10 mars 2009 17:25

Alltså varför blir jag inte förvånad...

http://www.collieforever.blogg.se

 
Lisbeth

Lisbeth

10 mars 2009 18:03

Ann-Sofie, jag har länkat till din sida, OK?

Där står mycket välskrivet och genomtänkt bl.a hur den nuvarande oförsonligheten separerar colliemänniskorna från ett gemensamt roligt och meningsfullt intresse - or words by that meaning.

Läs det!

http://www,geocities.com/ulvuskennel

 
Anita

Anita

10 mars 2009 20:08

Du skämtar!! Det där kan väl inte vara sant? Har aldrig hört på maken att det kan gå till på det där sättet! Nåja, verkar vara så att dom som sitter där ska hålla varann om ryggen på alla tänkbara sätt! Håller tummarna för dig!

http://www.spireans.se

 
Ingen bild

Lisbeth

10 mars 2009 21:56

Jovisst...
Vad har CS med det att göra???? Typ "Jag kräven att CS ska be XX säga om h*n sympatiserar med vad som står i bloggen eller inte..." Ska man börja snoka på privata bloggar vem som sympatiserar med vem och vad? Ruggigt! Man tänker på totalitära regimer...
Ärligt talat kan inte CS behandla sådana ärenden, begriper inte den dumma människan det!

 
Marketta

Marketta

10 mars 2009 23:25

Hahaha, visst är dom roliga. Jag kan då säga rätt ut att jag sympatiserar inte alls med dom. Man skulle kanske gå ur det där collieforumet så kunde de hålla på med sin inbördes beundran där och slå sig för bröstet och säga vad duktiga dom är. Det skulle nog bli ganska tyst där om alla vi gick ur.

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Anette

Anette

11 mars 2009 06:59

Hmmm, som ny i hundvärlden undrar man lite vad som händer. Stötte ju på en del "rasism" av det konstiga slaget på hundmässan. Själv gillar jag att leka i snön med min sheltie och ska börja på kurs nästa vecka. Det ska bli superkul.

http://malinrosa.blogg.se

 
Anita

Anita

11 mars 2009 09:33

Ja inte förstår jag vad CS har med det här att göra och sen vad har den som gjort anmälan med saken att göra? Tror jag vet vem det är men man säger väl som man gör här i norr..ingen nämnd och ingen glömd...tyvärr så kommer nog mer skit fram med tiden men det är väl bara att nonchalera..hmm..morgon coh jag tror det är felstavat men kommer inte på hur det stavas..den personen! CS kommer nog bara att skratt åt saken eftersom du enbart skriver fakta och inget annat!

http://www.spireans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 25 februari 2010 16:24


Nytt collierelaterat på http://ulvus.bloggplatsen.se/

Av Lisbeth - 5 januari 2010 22:12


   ... med underbar collie... Ingledene She Bounds To Love 2 certifikat  11 månader! ...

Av Lisbeth - 4 januari 2010 13:22

.. ang nedanstående inlägg. Collie har tillhört SBK sedan 1942.. Den 28 maj 1967 samlades collieintresserade i Dalsjöfors hemma hos Anna-Lisa och Bertil Risinger för att diskutera bildandet av en collieförening. Närvarande: Brita Rosengren, Arne Jons...

Av Lisbeth - 3 januari 2010 10:12


Ur historikens djup framkommer frågan om collies specialklubbstillhörighet (liksom flera andra SBK-rasers; schäfer, dobermann...) Den har varit på tapeten flera gånger under årens lopp. Bl.a. årsmötet 1980 då frågan lite diffust bordlades och utmy...

Av Lisbeth - 28 december 2009 13:47


     ... och särskilt då jag...   Den här 6-veckors obetalbart söta och vädjande collietösen är uppfödd hos kennel Seabound' s och heter passande nog Seabound' s Love Love Love... Man blir helt förbi av hjärtenupenhet! Och stamtavlan innehåll...

Ovido - Quiz & Flashcards