Direktlänk till inlägg 21 november 2009

Hope & Glory

Av Lisbeth - 21 november 2009 11:24

  

Steadwyn Black Hope ´N Glory 5 veckor***I could have been someone So could anyone You took my dreams From me when I first found you I kept them with me babe I put them with my own Can't make it all alone I've built my dreams around you (Fairytale of New York MacGowan/Finer)

 
 
Stephanie

Stephanie

19 januari 2010 12:15

Detta är ju min sötnos Tanana. Det hade jag inte räknat med =). Hon är nu 18 månader. Var med på My Dog gick som tredje bästa tik med CK hennes första inne.

http://www.teledimis.se

 
Stephanie

Stephanie

19 januari 2010 14:24

Hej igen. Jag har varit ute på din blogg och läst det är jätte lärorikt. Man kan kalla mig ny collie ägare, familjens första hund var en under bar collie tik trf som hette Tessie hon blev 11 år och där började intresset för collies jag skaffade min första egna hund trf collie hanne Sunwind's Go Ahead "Disney" helt under bar kille jag vill tacka Malin Jannsson för denna fantastiska hund =)
Och då satte intresset verkligen igång vi började träna ställa ut kolla runt på hemsidor sck läsa m.m Och så kom jag i kontakt med Anja Ejerstad vi åkte och hälsade på det var fantastiskt att denna framgångsrika uppfödare var så jordnära lät att prata med och alla vackra hundar som verkligen såg ut att trivas hos Anja.
Anja var så snäll och hjälpsamma att jag fick komma på praktik hos henne och gud vad lärorikt det var, fick vara med under en valpning.
Och 6 månader senare skriver hon till mig att hon har en liten trf tik som hon tycker skulle passa mig och så kom Steadwyn Black Hope ´N Glory Tanana som jag kallar henne till mig. Tack Anja för denna underbara "flygande hunden".

Jag har skaffat kennel namn för jag vill föda upp och så läser man i hundsport bloggar m.m man vet inte vad man ska gör med något. Och då är jag så glad över mina uppfödare de hjälper mig, lyssnar, ger råd och stöttar. Och detta är underbart att de tar tid och vill hjälp så våran fantastiska ras kan fortsätta in i framtiden. Det är så det ska vara tycker jag.

Så jag vill tack dig för du har denna blogg och alla ni där ut för att ni vill behålla denna underbara ras och hjälper alla gammal som ny ägare och uppfödare det är så viktigt för det är så lätt att bli avskräckt som som ny.TACK

MVH
Stephanie

http://www.teledimis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisbeth - 25 februari 2010 16:24


Nytt collierelaterat på http://ulvus.bloggplatsen.se/

Av Lisbeth - 5 januari 2010 22:12


   ... med underbar collie... Ingledene She Bounds To Love 2 certifikat  11 månader! ...

Av Lisbeth - 4 januari 2010 13:22

.. ang nedanstående inlägg. Collie har tillhört SBK sedan 1942.. Den 28 maj 1967 samlades collieintresserade i Dalsjöfors hemma hos Anna-Lisa och Bertil Risinger för att diskutera bildandet av en collieförening. Närvarande: Brita Rosengren, Arne Jons...

Av Lisbeth - 3 januari 2010 10:12


Ur historikens djup framkommer frågan om collies specialklubbstillhörighet (liksom flera andra SBK-rasers; schäfer, dobermann...) Den har varit på tapeten flera gånger under årens lopp. Bl.a. årsmötet 1980 då frågan lite diffust bordlades och utmy...

Av Lisbeth - 28 december 2009 13:47


     ... och särskilt då jag...   Den här 6-veckors obetalbart söta och vädjande collietösen är uppfödd hos kennel Seabound' s och heter passande nog Seabound' s Love Love Love... Man blir helt förbi av hjärtenupenhet! Och stamtavlan innehåll...

Ovido - Quiz & Flashcards